Friday, April 22, 2011

Impian

Salam, hi~

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana sekali lg aku di beri peluang tuk bernafas hari ni. Tuk entry kali ni, aku nk cter ckit psl impian aku. Haha~ Mcm org gle nk cter psl impian. Tapi alhamdulillah, aku dh hampir kecapi sume impian aku slme ni.

1. Divers

2. Menawan Puncak Kinabalu

3. Mengelilingi Dunia

Macam yg korg tahu, aku dh dapat tunaikan dua drpd impian aku. Alhamdulillah, berkat usaha aku slme ni berjaya membuahkan hasil. Cuma yg terakhir 2 aku x thu ble sbb bnde 2 perlukan duet yg byk. Tapi sbnrnye aku cume nk gune RM5000 je mengelilingu dunia. Aku nk wat cube gunekan duet yg ckit tp mampu mengelilingi dunia. Impian yg terakhir ni mmg kerja gile sbb msti korg pkir x msuk akal. Dah ye la, org byr nk pergi philiphine pon dh brape ribu tiket flight. hahaha. Sbnrnye aku xnk la naek kpl terbang, aku ingt aku nk naek basikal, kreta api, bus dan mtor. Ni sume naseb la klu aku jumpe bnde2 alah ni mase kt tgh jalan kan. Aku nk jd street traveller. Style x?? hahaha.

Ni sume impian aku, dan aku xde la impian cam korg2. Ade yg impian nk iphone, laptop mac, ipad dan sbgnye. Mgkin bg korg satu kepuasan, tp bg aku 2 satu pembaziran. Even, aku sndiri pon ade jgk mngidam bnde2 2, cthnye sony ericcson experia. 2 mmg aku idam2kan slme ni, tp aku cube lihat dr sudut laen, di mana kepuasan 2 klu nk bndingkan dgn kenangan yg akan aku miliki slme ni, impian yg aku impi2kan slme ni. Cube tgk dr sudut ni, korg bli brg2 2 sume mhl2, atlast kene curi ( kalaulah ), ending?? barang 2 hilangkan ?? Cube tgk dr sudut ni, korg pergi satu2 tmpt dan korg dpt tgk mcm2, lihat keindahan ciptaan Allah. Ending?? KENANGAN! dan bnde ni xkn bleh org curi. Ni yg aku pkir slme ni, bnde yg xkn org bleh curi adlh kenangan! Yes, it is!!

Mesti korg ckp aku kaya sbb nk wat bnde2 ni btol x?? hahaha. jwpnye nye x! Aku mcm korg2 je, cume membezakan aku ngn korg adlh aku abiskan duet2 aku slme ni tuk pergi tmpt2 mcm ni dan korg abiskan duet2 korg tuk bli brg2 yg korg idamkan. Same je kan?? Ape?? xsme?? Ok, kt amik dr sudut ni, malaysia ni biase ade musim2 die. Yang paling latest maen basikal. Aku lupe dh nme basikal 2, tp aku xnk amik cth bsikal, aku amik cth CAMERA DSLR! Brape harga satu camera dr body smpai lens?? Aku amik satu price, errmmm, RM4500 tuk complete set. Mahal x, ?? Xpon hp korg yg latest la, iPhone, RM2000, mahal x?? Gle kan?? korg sanggup abis duet tuk satu barang je. Dari sudut aku lak, RM4500 aku bleh byk tmpt! Cth, klu aku pergi tioaman tuk diving je, tmsuk accomodation , 6 kali dive include boat dive harga rm600-rm800 je. Aku bleh g s'pore kt universal studio bru rm150, aku bleh pergi byk tmpt kt asia tenggara ni shj. Nmpk x perbezaan kat cni? Tpulang kt korg, nk menilai mcm mne. Ni cume pendapat aku je. heee~

Setiap org ade pendapat dan cara masing. Impian aku adalah impiam aku dan korg punye mmg korg punye la! hahaha:)) Ni cara kt bazirkan duet masing2, tp org ckp nk bazir duet biar cerdik, jgn jd bodoh. Invest kt tmpt yg btol, insyaAllah hasilnye menarik! Aku xckp invest korg 2 slh, btol je kot. Mcm aku ckp td, cara masing2. Mksd aku invest yg bodo adlh prcya hanya dgn klik bleh dpt duet, 2 bodo la. Allah xkn bg korg sng2 mcm 2 je. Mgkin tuk short-term korg sng, tuk long-term?? Kita ni nk sng, biarlah selama2nye, bukan tuk mase yg singkat. Dan yg penting, duet 2 halal. Ok! Do ur best in ur life! I'll pray 4 u guys! amin~


Sekian, Wasalam


Mari Like~!

5 comments:

Zu said...

Waaa! Gua marah ni. Grrrr. :P

Pergi Singapore, rm 150 je? Erk.

aku di jalanan said...

lorh, masuk s'pore bkn mhl pon. naek bus dr larkin msuk s'pore bru $2 kot. last dlu pergi $1.7 je. rm150 tu tuk universal studio. xde la mahal nk bndingkan rm4500 2 kan. hahaha

Karlrooy said...

Joomm! I'm in! Street traveller tu cool kot.

aku di jalanan said...

cool! jom, aq tgh pkir cmne nk bwk gtar. sbb nnt klu duet abis, kt nyanyi la, mintak duet. hahaha:)) amcm? :p

aku di jalanan said...

salam,
kt cni nk jelaskan entry ni hanya pendapat dan pndangan sy shaja. xde kene mngena yg hidup mahupon yg mati. Ni cume fakta sy shj. Xde niat mahu menyidir sape2. psl statement "investment bodoh" 2 bkn ckp psl ape yg korg invest slme ni bodoh. phmkn ayat 2. harap maklum.