Friday, February 11, 2011

Oh Kinabalu!

Oh Kinabalu! Kenapa ye aku ttbe mngeluarkan entry ni? Sbb masanya dh hampir tiba, dan insyaAllah dgn keizinan Allah, aku akan menawan Gunung Kinabalu ni xlme lg. hee~ Segala persiapan dh di buat, cume skrg ni mslah nye adalah duet. Aku pon xphm knp mahal sgt nk panjat Gunung Kinabalu ni. Mengikut info yg aku dpt, Gunung Kinabalu telah di swastakan. So, sbb 2 la mahal. Even org sabah sndiri pon kne byar RM400, and non-sabah and malaysian kene RM600++. But for non citizen lg la, aku dgr smpai RM1000++. Byangkn, mcm org outdoor mcm aku ni niat nk pnjt gunung je, tp kne byr mhl2. Padahal x usik ape2 pon. Mcm2 la skrg ni, sume bnde nk kne byr. Nak tgk alam smula jd pon kene bayar. Tapi xpela, nk wat cmnekan. Dah minat 2, brape pon sggup byr. Tapi baek die buat license tuk hikers, mcm diving. Lesen seumur hidup, so bleh dive mne2 je. jnji ade equipment sndiri. Tapi dive mne2 2 mksd aku, dive site yg d tntukan je la. Jgn la korg pandai2 lak g dive kt laut yg org x prnh dive. Laen la korg 2 dive master kan. hee~

So, sempena panjat kinabalu ni, aku harap kaki aku xde mslh. Dah sbln aku x panjat gunung ni sbb nk rest kan kaki ni. Aku ade wat beberapa latihan intensif sndiri dgn pergi berenang. Berenang ni scara x langsung mampu menguatkan otot kaki dan pernafasan kita jgk. So, insyaAllah lpas ni, aku nk tawan Gunung Tok Wan lak, kemudian Gunung Datok balik sblom ke Gunung Kinabalu. Ni sume latihan yg perlu dilakukan agar dpt fitness yg ckup. InsyaAllah~


"Here I Come Gunung Kinabalu!"


Mari Like~!

8 comments:

Zu said...

Bestnya! Suka outdoor ea? Wah. Best. Beruntung la.

*Kalau ada rezeki & kesempatan, nak try juga la. :)

aku di jalanan said...

yup! mmg ske outdoor! hehe. try la. bnde ni sronok. ni la pluang nk lihat alam smulajd dan ciptaan Allah~ :)

Zu said...

Betul tu. tapi, orang macam saya ni, belum boleh nak kumpul2 duit. Tak kan nak harapkan mak ayah pulak.

InsyaAllah. Suatu hari nanti. :)

aku di jalanan said...

untuk makluman kamo, wat outdoor ni xyh pkai duet sgt. atleast prepare rm50 je tuk duet minyak kreta, dan mkn2 nnt.

Zu said...

Ouh, ie ke? Thanks, sharing. :)

aku di jalanan said...

my pleasure. so klu nk ape2 info pasal gunung leh la tnyer2. hehehe. jgn malu jgn segan. :)

Anonymous said...

wah..bersemagat nampak......

aku di jalanan said...

hahaha. mestila bersemangat~! heheh