Saturday, February 12, 2011

Besar Sungguh DugaanMu.

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Hanya padaMu aku berserah dan padaMu jua aku memohon. Ya Allah, sepanjang 20 tahun aku diberikan kesempatan untuk hidup di atas dunia ini, aku telah banyak berdosa padaMu ya Allah. Tapi hingga ke hari ini, aku masih lagi diberi kesempatan untuk hidup di atas muka bumiMu ini ya Allah. Hari2, bermacam2 halangan dan dugaan aku lalui, dan mgkin hari ini di antara hari yg ckup bsar dugaanMu padaku ya Allah. Aku tahu aku tidak layak untuknya, tapi knp aku ya Allah. Aku tidak layak memepertikaikan kuasaMu ya Allah, tp aku hanya ingin kan kebahagian seperti rakan2 ku yang laen, inginkn kasih syg seperti insan yg telah Engkau temukan jodoh mereka. Tapi knp hingga ke hari ini, Engkau menidakkan jodohku ya Allah.

Aku seperti sudah hilang segala2nya, ya Allah. Aku masih cuba mnguatkan diri ini, dan masih tidak berhenti berharap. Aku tahu, Engkau akan memberikan yang tbaek untuk hamba2Mu, dan Engkau sengaja membuat ini semua agar aku terus berdoa padaMu. Aku bersyukur kerana Engkau msih lg memberi aku kesempatan untuk menikmati dunia ini. Aku bermohon padaMu ya Allah, jika dia jodohku dekatkan la hatinya dengan hatiku, dan jika dia bukan milik ku, redhai hatiku dengan ketentuanMu. Aku terima segala dugaan dan halangan yg Engkau berikan padaku dan aku akan terus memperjuangkan jodohku ini ya Allah~


"HanyaMu Tuhanku, Nabi Muhammad Rasulku, Al-Quran Panduanku, Islam Agamaku"


Mari Like~!

No comments: