Sunday, December 5, 2010

Kepulangan ke Kuantan

Sudah menjadi impian aku sejak aku mula2 msuk praktikal (intern) dlu untuk pulang ke Kuantan. Tapi apekah daya aku, jadual kerja aku bermula hari Isnin-Sabtu, bermula jam 8.30 pagi-5.ptg. Cuma hari sabtu separuh hari, abis dalam pkul 1 tghari. Ini sume gara2 aku lambat dpat reply dari company2 yang aku apply tuk praktikal. Aku terpaksa pulang awal sminggu dari tarikh yang aku sepatutnya pulang tuk mula praktikal. Sejak dari hari aku pulang, smpai hari Jumaat baru ni, 3 Disember 2010, aku akhirnya menjejakkan kaki aku ke Kuantan. 

Seperti yang dirancang setiap kali aku balik ke Kuantan, aku akan bersama-sama keluarga dan rakan2 ku. Tapi apekah daya, salah satu rancanganku terpaksa dibatalkan iaitu bersama-sama rakan2. Aku xthu la kalu dh ini rancangan diorg nk kenekan aku sempena hadiah hari jadi aku. Macam2 yang berlaku sblom aku balik, tanpa pengetahuan aku. Ade perselisihan paham antara diorg yg wat aku tersepit di tengah2 dan aku sendiri lak yang terasa akibat dari perselisihan paham diorg. Tapi nasib baek shabat baek aku, Qidin, Bun dan Mokh ade, so xde la aku terasa sunyi sangat ble aku balik kuantan. 

Di sebabkan aku smpai Kuantan jam 2 pagi, aku amik keputusan tuk jumpa diorg ari sabtu sbb xnk ganggu diorg berehat waktu malam. Aku pon rase penat sepanjang perjalanan coz dah lame rasenye aku xnaek bas. So, tibanya aku kat kuantan, adek aku dtg amik then tros balik umah. Esoknya aku bgun pagi2 cam biase, breakfast ngn family. Borak2 cter pasal keje, dak2 umah, kawan2 dan mcm2 lg. Lame tol rase x borak ngn parents aku mcm 2. Then, nk dijadikan cter, sepanjang ari sabtu 2 ujan. So aku decide nk jumpe member aku petang 2. Dalam pukol 2 lbih, aku pegi antar adek aku yang kecik kat Kampung Padang Jaya. Member dier ade jemput datang kenduri kawen akak die, so aku pon decide antar je adek aku, aku tros kuar ngn member aku. So lpas aku antar adek aku, aku tros g amik Qidin. Aku ngn Qidin pusing2 bandar smbil cter2 masalah yg blaku antar diorg ngn dak2 laen. 

Macam2 masalah aku dgr, tp aku xnk mention kat cni coz bnde 2 akan mengaibkan kawan2 aku sendiri. So, dari Indera Mahkota 5-> MegaMall-> Air Putih-> Semambu-> by pass Gebeng-Kuantan->Indera Mahkota 14 & 15 -> Kampung Padang. Jauh gak la aku pusing2 ngn Qidin, smbil borak2 n bertekak. hahaha. Bab bertekak 2 dah biase la, point kecik pon jd besar. Dari kecik smpai ke besar ktorg mcm ni. Kadang2 dua2 x sepakat tp sekepala. hahaha. Macam mane 2? Pikir2kanla~ So, pas2 ktorg amik adek aku kat Kampung Padang Jaya, then tros balik antar Qidin and ktorg balik umah. So petang 2 aku dah plan nk tgk bola, Malaysia vs Thailand kt umah. Sedang tgh semangat tgk bola, ttbe Aboh msg bgtau yang futsal cancel. So dier tnyer plan aku tuk malam. Aku dengan semangatnye ajak diorg p jamming le, ape lg. Aboh pon on, kol 12. After that, aku pon smbung le balik layan bola yang berkesudahan seri. Lpas layan bola, aku ngn family kuar makan PIZZA! yeah! 

Ni sempena befday aku yang x sempat smbut bersama family tersayang. Kenyang gle malam 2 dapat makan puas2. Tapi syg, abg aku xde smbut ngn aku, agak terkilan gak r. huhuuh. So, mse nk balik 2, sudd ayah aku lak ngantok semacam. Tros my mum mintak aku drive kete smpai umah. Ayah aku mmg letih sjak dier keje tempat lame2 nih. huhuh. Sian aku tgk ayah, aku lak rase mcm nk bhnti blaja n biar aku lak ganti ayah aku, biar aku support family aku. Tapi ini bukan masanya. Xpela, satu ari nnt aku akan pastikan aku jaga keluarga aku. hmm, next, lpas smpai umah, aku pon tgk tv r sementara tggu nk kuar umah jumpe member laen mlm 2. Ttbe sorg2 msg aku mcm xnk kuar umah sbb ujan. Aku pon bengang r, tros aku ckp aku nk duk umah mlm 2. Malas aku nk layan diorg. Aku pon tros call Qidin,Bun ajak lepak. Lpas amik diorg, Otw nk ke bandar, ttber teringat kt Mokh lak. Patah balik g amik dier.  Lepas 2 , malam 2 terpusing2 ktorg kat bandar cari tempat lepak, akhirnya ktorg lepak kt area Bukit Sekilau-Semambu. Lpak mamak la, mane lg. hahahaha.

Macam2 r gosip malam 2, peh, mmg layan. Lame gle borak coz lama x jumpe kan. So lpas borak2 2, ktorg plan nk g karok, tp sume tmpt ttup So, ktorg lepak Leong Seng kat sebelah terminal, maen snooker. Layan gak r, wlupon aku x berapa pndai maen. hahaha. Pas2 kesian kat Mokh coz demam, so ktorg pon decide balik umah malam 2. Esoknya mcm biase aku bgun pagi2, breakfast then lepak umah la smbil layan on FB n tgk DVD cter "Jangan Pandang Belakang 2"! hahaha. Cternye best, wlupon x klaka sgt, tp ok la. Cume ending x best langsung. huhuhu. Dalam pkul 1, aku antar mak aku ngn adek aku pergi kenduri kawen kawan mak. Aku x join skli sbb mak aku pon dah thu perangai aku yg x berapa suke sgt pergi kenduri kawen. Bukan nye aku xnk, tp ble g ngn family, org cbuk duk tnyer ble aku nk kawen. Halo! I'm 20 ok! hahaha. tapi xpe, aku x ksh. Kalu dh jdoh 2 x kemana jgk. Aku ttp akan kawen. hehehe:p InsyaAllah selagi di panjangkan umur.  So lepas setengah jam, aku pegi amik mak aku smula.  Lpas 2 dlm pkol 3, aku kuar ngn Qidin ke bandar. Cari sluar sukan aku, tp x jumpe lak, dlm 4.20, aku p amik Bun kat umah, pas2 ktorg lepak2 jap sblom aku balik. Borak2 ksong kt Zuzana IM5, aku dapat ABC yang bentuk agak plik. hahaha. Tapi aku lantak je. Janji sdap. Pas2, dlm pkol 5 aku balik. dan bersiap tuk pulang ke Melaka. Dan lpas pkol 6, bermula episod aku d Melaka, kembali berjauhan dengan family dan rakan2 aku di kuantan. hmmm~

p/s tuk kwan di kuantan :-
Aku ckp ni ikut ape yang aku nmpak dan dengar. Aku minta maaf klu aku dpt slah info @ ape2 je. Aku rasa ckup2 la kt nk busuk ati n dgki ngn org laen. Nganjing2 gok, tp xyh la smpai nk memulaukan @ bsukkan name org laen. Korg pon dh besar, semua dh bsar. Skrglah masanya sume ade life masing2. Dulu aku mcm korg gak, aku x nafikan. Tapi ble aku dh ade dlam situasi 2 aku dah paham skrg. Lpas ni, sume akan ade life masing2, bz ngn keje, bz ngn belajar dan laen2. Skrg ni, aku mintak cube paham keadaan org laen. Kadang2 bukan kt je berkwan same kt, korg pon dah ade kwn2 laen kt luar. Ade mse lepak la same2 kt, ade mse kt lpak ngn kawan2 laen. Aku harap klu korg bace ni, korg x salah paham ngn aku, & aku rase ckup ni je aku nk smpai kan. Aku minta maaf kalu aku terkasar bahasa ngn korg selama ni. ok. Sori xdapat luangkan banyak masa ngn korg. Aku harap setiap masa yg aku ade tuk korg, korg manfaatkan la, aku xnk perkara di atas berulang lg. ok. Love u guys! Frenz forever~

Mari Like~!

No comments: