Wednesday, December 8, 2010

Apa sudah jadi sama Kenang Selalu?

Kalau korg bace entry sblom nih, korg tahu ape 2 "Kenang Selalu". Tapi tuk new followers yg mgkin x tahu ape 2 "Kenang Selalu", meh aq explain ckit. hahaha. Kenang Selalu merupakan sebuah restoran mamak yg terletak di sebuah lokasi yang agak padat penduduknya. Kenang Selalu terletak di Taman Bunga Raya, Bukit Beruang, Ayer Keroh, Melaka. Kenang Selalu amat terkenal di kawasan Bukit Beruang nih coz kat melaka nih mane nk dapat makan paling murah, sedap, dan bnyak klu bukan di Kenang Selalu! (weyh ane, bg aku half price la setiap kali aku makan coz aq dh promote ko nye kedai nih!) hahaha. Sebanarnya aku ade share ngn mamak nih, sbb 2 aku slalu dpt layanan 1st class! ( 2 pon klu korg pcye la.) hahaha.

Okeyh! Dah puas aku explain dan promote kedai nih. So, kembali pada tajuk entry nih, ape yang berlaku apabila dak2 Multimedia University dan Universiti Teknikal Melaka cuti kedai nih jd kosong! huh? msti plikkan. Mane xnye, kdai ni pelanggan utama diorg adalah student2 cam kami ni la, sape lg kan. hahaha. Bukak kedai pon area University, so what can u expect when diz things happen, tol x? So ble dak2 ni sume dah cuti, ade la beberapa student yg tggal, xde la sume nye balik. Macam aku skrg tgh practical, so mmg la aku x balik. Ijat Vaizante lak family die nk dtg Melaka, so die jd la balik Penang. hahaha. Cian dak Ijatm tp xpe coz aq jd teman die. Kekekeke:p

So semalam ade dua game penting dalam idup ktorg iaitu, Malaysia vs Laos and Man Utd vs Valencia. Ktorg ni mmg fanatik bola n selalu la tgk bola same2. Nak jdkan cter, aku ngn Ijat pegi la KS jam 8.15 malam. Mula2 smpai biase la, kami je yg ade n ade org laen yg dtg mkn kt c2. Game mlm 2 Malaysia bantai abis Laos, xksi chance! Malaysia 5-1 Laos. Yang heran 2, dari mula smpai abis game, rupanya ktorg je dan 2 org meja sblh tgk bola! perghh!! penangan waktu cuti. Total 4 org. Gle bleh rugi KS, coz biase KS x ckup tmpt nk duduk tgk bola. Mcm x caye je. hahaha. So next game Man Utd vs Valencia kol 3.45 pg. Ape lg, x kn nk duk congok kt c2 je kan, balik umah tdo dlu la.

Pagi 2 kol 3.10 pagi aku bgun n ciap tros g umah Ijat. 3.25 aku smpai umah Ijat then tros bertolak g KS. Smpai sane, mcm biase ktorg berdua je. Game mlm 2 untuk penentua tmpt pertama dan kedua dalam Group diorg. Seperti yg dijangka game ni diorg turunkan pemain2 muda. So, game malam 2 mmg best dan berkesudahan 1-1. Ok la, janji Man Utd top of the group.Dan ape yg blaku pagi 2 jgk cume meja kami dan meja blkg 2 org, total 4 org lg! pergh! Cian gak aku diorg pagi 2, sume xde keje coz x ramai customer n siap bleh maen kjar2 lagi . Siot je. Hehehe.

So kat cni, aku nk cter, inilah yg berlaku di sekitar kawasan University apabila tiba musim cuti. Life kt cni mmg sronok, mmg x bosan la duk Melaka. Melaka is so beautiful!

"Melaka Maju 2010"

Mari Like~!

No comments: