Wednesday, November 2, 2011

Aku Kembali

Assalamualaikum semua,

Wah! Sudah lama rasenye aku x menaip blog ni~! Last post was on July 19, 2011. Sure u guys miss me a lot rite? hahaha. Prasan lebih. Ok, dengan ini sy memohon maaf kpd blogger2 semua yg follow my blog atas ketidaksempatan mengapdate blog ni. Terlalu panjang cerita nk di ceritakan, tp I just make it short, ok? hee. Sbnarnye x sngka gak terdetik hati ni nk bukak blog ni smula, sbb aku hilang arah seketika. Tidak tahu di mana puncanya tapi kejadian itu ckup mbuat aku rase perit, dan luka yg agak dalam membuatkan aku kelihatan seperti org hilang ingtan. Hanya org yg ckup rapat je yg tahu ape yg jd pada aku selama 4 bulan lepas. 4 bulan tu rase dh ckup lame dah, tapi x thu la korg kan. 4 bulan tu bkn satu masa yg singkat tuk aku lalui dan aku tempuhi dan terima kaseh dan syukur aku kpd Allah S.W.T kerana telah membuka mata aku, hati aku dan mengembalikan semula semangat aku yg hilang @ sng ckp, di curi buat seketika. Masa 2 jgn ckp la, betapa bodoh dan sombong nya aku padaNya kerana tidak cube untuk mendekatinya.

Sekarang ni, Alhamdulillah aku kembali seperti sediakala. Aku kembali menjadi seorg manusia dan aku kembali dikenali sbg Muhammad Nazir Bin Abdullah. Ye, bukan mudah untuk aku hadapi semua ni, dan bukan mudah aku untuk kembali semula. Tp, berkat doa, usaha dan tawakal aku pdNya, aku kembali semula. Sbg seorg manusia, kita jgn terlalu sombong dan bongkak pdNya kerana sekelip mata Dia boleh manarik smula nikmat yg kita miliki selama ini, dan sekelip mata hidup kita tidak tentu arah. Menjadi seorg yg sentiasa resah, gelisah, tidak pernah ade ketenangan dalam diri.

Diam x diam, aku dah pon melangkah ke alam yg baru. Aku skrg sedang melanjutkan pelajaran aku di Multimedia University, Melaka Campus lg dalam jurusan BBA(Hons) Human Resource Management. Ini bukan lah satu bidang yg aku mahu kan dan seperti yg korg tahu aku sepatutnye mengambil jurusan BA(Hons) in Accounting tp apekah daya, ini bukan rezki aku dan aku redha dengan setiap ketentuan yg di beri. So, sekarang aku sudah pon berada di semester 2 Tahun Pertama.

October 11, 2011 merupakan detik yg amat bermakna bg aku kerana ia merupakan hari Convocation pertama buat aku. Diploma in Accounting, 2 tahun setengah aku di MMU Melaka bukan la satu masa yg singkat tp Alhamdulillah aku berjaya menamatkan diploma aku seperti rakan2 yg laen. Terima kaseh aku ucapkan kpd osmet yg byk membantu aku dlu, Izzwan, Had, dan Orik. Dan x lupe jugak, my coursemate! Thanks u guys 4 supporting me during class and 2 all my accounting lecturer, thnz 4 teaching us! :)

Dan terima kaseh aku padaMu , Ya Allah atas nikmat yg telah Kau berikan kpdku. Aku mensyukuri nikmat yg telah Kau berikan.

Aku rase ckup smpai cni dlu, nnt aku akan kembali mengupdate seperti biasa. Semoga kalian ceria2 selalu~! :)

Assalamualaikum~


Mari Like~!

5 comments:

Nur Intan Syafinaz said...

Ok panjang sgt. Baca Salam yg kat ats then bce salam kat bawah skali..ok done..hehe
Goodluck study kat MMU Melaka. IsnyaAllah niat ikhlas dalam plajran boleh berjaya! Gambate neh!

izzwan said...

aku tau ape yg terjadi 4 bulan lepas...hehehe...tu ler ckp org tak mau dengaq~ XD

aku di jalanan said...

intan : hahahaha. pnjg kan! tp xckup pnjg 2. ingt nk tulis lg pnjg. kehkehkeh. thnz ya! gud luck 2 u 2~! :)

izzwan : hahaha. sshhhh! diam2. jgn bukak cter cni. hahaha. malu aq. :)

Zu said...

Bhahaha. Gila lama gaban menunggu tuanku muncul.

Patik ni pun busy. Maklumlah, budak kecik masih bertatih kat tempat yang besar katakan. :P

**Tahniah untuk convo yang lepas. Ehe. Dah tengok pun gambar2 convo hari tu. (tak ada orang tanya pun)

aku di jalanan said...

hahaha. maafkan beta kerana mbuatkan tuan hamba mnunggu. hehe. masalah yg xdpt dielakkan. hee

biasala mule2 kt tmpt baru nih. harap2 dpt la seswaikan diri ea~ hee

owh, thnkz ya~! hee. dh tgk?? bgus2.~! feel free 2 text me on fb :) heeheh