Friday, November 5, 2010

Dr.Forest Camp

Seperti biasa, klu ade job aku akan ke DR.Forest Camp sbgai jurulatih kat sana. Ni kire part time aku hujung minggu, tuk dapatkan duet lebih. hikhikhik. Tapi nk jd jurulatih ni bkn sng, atleast kena la lasak kan, xkn maknyah lak nk jd jurulatih. hahaha. So, berbekalkan sijil faci level II outdoor and recreational yg aku dapat 2 tahun lpas di pangkor, aku gune kan dlm camp ni. Terima kaseh jgk kat Azmir coz bwk aku join camp ni. Klu x, kompem aq dh xthu nk wat ape tiap2 weekend, atleast mcm ni leh dpt duet. So, berbekalkan lesen diving aku jgk, aku ade extra job jgk. Boleh ajar bdk2 ni berenang and confidence thadap air. Tapi aku ingt nk amik lesen jurulatih berenang jgk , so sng aku nnt. hehehe. 

Eh! Tercter pasal aku plak. hahaha. Ok, berbalik pada camp ni tadi, mggu ni, Sekolah Kebangsaan Batu Berendam masuk camp untuk program unit uniform diorg. So, bile SK ni pham2 je la. Leceh ckit coz diorg skolah rendah. Susah nk mendengar arahan. Seperti yg dijangka, sepanjang satu hari aku kat camp ngn diorg, mmg ssh nk kawal diorg nih. Suruh diam, sume diam. Tapi 5 saat je la. hahaha. Bukan maen leceh nk jaga. So, diorg smpai ptg 2 dlm pkul 4, ade sdikit taklimat prog dari brother yus, slaku komander camp. Kemudian diikuti sembahyang asar, dan minum petang. Kemudian, diorg kene pasang khemah sndri tp di bantu oleh kami jurulatih2. Siap je khemah, diorg kene amik air smbhyg blik dn tggu kat surau untuk smbhyg maghrib pulak. Lpas smbhyg maghrib, aku take over untuk pembahagian tugas dan kumpulan. 

Masa ni, bkn maen ssh lg nk handle. Tapi berkat kesabaran, sume nye selesai sblom solat isya'. Seramai 80 peserta, di bahagikan kepada 4 kumpulan, satu penghulu dan penghuluwati. Kemudian pemilihan ajak makanan dan kebersihan. Selesai pemilihan dan pembahagian tugas, dan solat isya', ade plak yg nk ketandas. Mule2 2, dua org je. Alik, sume nk pegi tandas. Aku pon kluarkan arahan, datang semula dengan berkasut, bwk baju sehelai dan torchlight. 15 minit jgk la masa nk siap sume, lpas 2 sume kembali ke dewan. Ade sesi bersama Azmir. Sesi Azmir ni melibatkan game pecah otak. Game ni ok la, ade presentation dari bdk2 ni wlupon ade yg merepek. hahaha. Lpas 2, ni la saat yg aku tggu2. CINA BUTA!!

Sesi ni, Yus take over. Yus tegas gle mlm smlm. Ssh nk jg bdk2 nih. Mse ni, sume torchlight dan wisel dirampas untuk seketika. Senyap tros bdk2 nih. Ade bacaan doa dari salah seorg pelajar dan adek yus (lupe lak aku nama). Lpas 2 diorg jalan ikut kumpulan dan bawak ke dalam hutan. Masa ni sbnrnye belum mula lg. Tapi dah ade yg pelajar yg mulut terkumat kamit mngucap,selawat,berzikir, doa Qunut dan mcm2 lg. hahaha. Masa ni bukan maen takot lg diorg. bru diorg tahu senyap, klu x, bkn maen ssh lg. hahaha.  Dh smpai destinasi  , diorg kene ikat mata la, ape lg. diorg kene pgg tangan kawan msing2. Dan di bawak jalan ikut semak2. Padahal ade je jalan biase.hhahaha. Sampai satu part nih, diorg kne lepas sorg2 dengan mata terikat. Masa ni jgn ckp la, laki ke pompuan  ramai yg menangis. hahah. Baru tahu. diorg kene ikut tali yg dh diikat. Masa ni mcm2 la suara kluar, cth," ckg! xjumpe tali", "Abg! Tali Putus! " "abg! ade dua tali!" . hahaha. Masa ni klu bleh gelak, mmg aku gelak abis2. hahah. Naseb baek dalam utan. hahaha. And nak di jadikan cter, mse tggal lg 2 peserta je, hujan lebat!. Sume berlari msuk kenopi.

Tapi mse cina buta nih, ade yg x bwk baju . So kne dendam duk tmpt gelap. Dh la mse 2 dh ujan lebat, dia bleh tdo dlm hujan! nih , aq respect gle. hahaha. Bila sume dh selesai, diorg xbleh mandi, diorg cume bleh tukar pakaian n msuk tdo. Masa ni pon leceh. Suh tdo je kot, ssh gle. Kol 3 lbih bru la diorg tdo. Kalu ikut hati, nk je aku suh diorg tdo dlm hujan. Naseb baek skolah rendah. hahaha. N malam 2, aku tdo jam 3.40 pg. n 6.30 aku dah bgun subuh n siap tuk balek ayer keroh coz kje bai. smpai umah 7.40 n tdo balik. 8.15 aku bgun siap2 n terus ke Alor Gajah plak. Bayangkan aku merentas 3 daerah dalam satu hari. style! Mase aku taip nih, aku kat opis la nih. hahahha. naise!


Mari Like~!

No comments: